سافت وریــــــــــــــــــا

مطالب پربحث‌تر

این که...

شنبه, ۱۸ خرداد ۱۳۹۲، ۰۸:۱۴ ق.ظ
بابا آب داد و بابا نان داد، اولین کلمه است که ما در دبستان یاد می گیریم   من می توانم بخوانم و بنویسم اولین کلمه ایست که در دبستان های انگلیس یاد می دهند.   من می توانم بدوم اولین کلمه ایست که در دبستان های ژاپن یاد می دهند.   این که :...  روژ لبت زودتر از نخ دندونت تموم بشه؛ کتابخانه خونه ات کوچک تر از یخچالت باشه؛ ۲ تا النگو توی دستت باشه و ۲ تا دندون خراب توی دهنت؛ در اوقات فراغتت به جای سوزاندن چربی های بدنت بنزین بسوزانی؛ توی خیابون آشغال بریزی و از تمیزی خیابون های اروپا تعریف کنی؛ ماشین چند صد میلیون تومانی سوار بشی و قوانین رانندگی رو رعایت نکنی؛ شامی که امشب به مهمونت می دی از شام دیشب و فردا شب خانواده ات بهتر باشه؛ تمامیِ ابزار مدرنِ آشپزی توی آشپزخونه ات باشه ولی فقط نیمرو درست کردن بلد باشی؛ به جای کمک به یه آدمی که نیازمند کمکه، موبایلت رو دربیاری و ازش فیلم و عکس بگیری؛ ورزش نکنی و به جاش برای تناسب اندام از غذا نخوردن و جراحی زیبایی و دارو کمک بگیری؛ ماجرای عروس همسایه رو و زن صیغه ای فلانی رو حفظ باشی اما تاریخ کشور خودت رو ندونی؛ وقتی ازت می پرسن در ۳ ماه اخیر چند تا کتاب خوندی برای پاسخ دادن نیازی به شمارش نداشته باشی؛ دم از دموکراسی بزنی ولی بچه ات جرات نکنه بگه که بر حسب اتفاق قاب عکس مورد علاقه ات رو شکسته؛ و بسیاری از این که های دیگه، اسمی مشترک دارن، ( فقر ) که نشون دهنده وضعیتی از واقعیت ماست...-----------------------------------------------حرف دلت را امروز بگو؛          اگر گفتی می شود حرف دل                      اگر نگفتی می شود درد دل!
  • نوید عباسپور

درد دل

نظرات (۳)

kheili kheili kheili jaleb boooooooood,
mrc dasteton dard nakone
پاسخ:
قابلی نداشت ممنون بابت نظرتون
  • نویــــــــــــــد
  • چیکار کنیم که عادت داریم مغزمونو آک نگه داریم !! اینا همش به خاطر محدود بودن فکرامونه ... همیشه هم فک میکنیم داریم کار درستو انجام میدیم و کامل کاملیم !!
    وختی ابن جور نوشته هارو میخونیم یه آه میکشیم و میریم به فکر ولی چون از بس فک نکردیم و عادت نداریم به فک کردن ، زود خسته میشیم و میگیم بیخیال و روز از نو روزی از نو ...

    حرف دلتو به من بگو که دیگه نشه درد دل
    پاسخ:
    فکرای ما که محدود اومدو محدودم میره ولی سعی کنیم فکرای نسلهای بعدیمونو با این کارامون نبندیم تا مث ما نشن نظرت قشنگ بود ممنون حرف دلمو به تو نگم به کی بگم؟؟؟
    فقر فرهنگی داره تو مملکت ما غوغا میکنه ...
    ممنونم داداش صابر عین حقیقته ... حقیقتی تلخ ..
    من هم هستم واسه حرف دل شنفتن ... اما ....
    پاسخ:
    ایول بابا .... دیگه یواش یواش به خودم حسودیم میشه ها... آمما؟؟؟
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی