سافت وریــــــــــــــــــا

مطالب پربحث‌تر

قیمتش چنده ؟!

دوشنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۹۲، ۰۸:۱۲ ق.ظ
اگه به یه آدم بزرگ بگی یه خونه دیدم که جلوی پنجره هاش پر بود از گلهای مریم و بنفشه و تو حیاطش یه حوض کوچیک و یه فواره داشت و پروانه ها از این گل رو اون گل میشستند و صدای پرنده ها به گوش میرسید ؛ براش قابل درک نیس که شما از چه خونه ای حرف میزنید ولی اگه بهش بگین یه خونه دیدم که دو میلیارد و نهصد هزار تومن قیمتش بود فورا میگن :" عجب خونـــــــــــه ای "آدم بزرگا اینجورین دیگه ،‌ فقط عدد و قیمت سرشون میشه ...اگه بهشون بگی به تازگی با یه دختری دوست شدم که از صدای آبشار خوشش میاد و تن صداش آدم رو یاد موسیقی باد و رود میندازه و از نقاشی خوشش میاد و موسیقی آروم گوش میکنه ؛ با بیتفاوتی شونه هاشون رو بالا میندازن ولی اگه بگی یه دوست جدید پیدا کردم که بیست و چهار سالشه و قدش یک و هفتاد و دو و شصت و سه کیلو وزنشه و حقوقش ماهی هفت میلیونه و دو تا ماشین داره ،‌ بی درنگ  میگه :" وااااااااااااااااای عجب تیکــــه ای گیرت اومده "آدم بزرگا اینطورین دیگه ...همه چی رو با قیمت و عدد و رقم میشناسن و درک میکنن ...برا همین همش باید همه چیز رو براشون توضیح بدی ،‌ که این از حوصله بچه ها خارجه برا همین گاهی مجبور میشیم به زبون خودشون باهاشون حرف بزنیم .....:: شازده کوچولو ::.. با اندکی تغییر در واژگان** بدم میاد از آدم بزرگا !! من در روزگاری تیره زندگی میکنم ، در روزگاری که سخن گفتن ساده ، نشان بیخردی است ، و پیشانی بی چین ، نشان بی تفاوتی ...آری ، آنکه می خندد خبر فاجعه را دریافت نکرده است .....:: برتولت برشت ::..
  • نوید عباسپور

نظرات (۶)

حالا بدت بیاد یا خوشت بیاد دیگه وارد دنیای آدم بزرگا میشی...
سعی کنیم حداقل ماها ادم بزرگای بهتری باشیم
پاسخ:
بدم میاد و تصمیم گرفتم آدم بزرگ بدتری بشم !! :| تو سعی کن خوب بمونی ...
واقعا آنکه میخندد خبر فاجعه رو دریافت نکرده.
باهاتون موافقم آدم باید آدم بزرگ بدتری بشه توی این دنیا!!!
پاسخ:
بله ... اونم تو این دنیای ... !!
همین دیگه اشتباهه ما همینجاس...چون میبینیم یکی داره بد رفتار میکنه ما تصمیم میگیریم از اون بدتر بشیم...که چی؟!
اینطوری این چرخه میگرده و یکی از یکی بدتر میشه و دنیامون ب نابودی کشیده میشه...
چرا نمیخایم بهتر رفتارکنیم؟ حداقل ی بار امتحان کنیم شاید...کار سختی نیس..کافیه فقط خودمون باشیم بخاطر خودمون و ارزشهامون...
امیدوارم حرفامو شعار تلقی نکنین..هرکس فقط ی قدم برداره وضمون خ بهتر میشه
حداقل طرز فکرمونو بهتر کنیم نه اینکه تصمیم بگیریم ما بدتر بشیم!
پاسخ:
حالا ما یه حرفی زدیم ، تو رو خدا بیا یه چک بزن زیر گوشمون :| و یه چیز دیگه ، شما از خودت شروع کن ... نگران ما هم نباش :| گیری کردیم ها !! به خاطر طرز فکرمون هم باید جواب پس بدیم :| ** لطفا از دفعه بعد آدم بزرگ خوبی باشین و اسمتونو یادتون نره که بنویسین ، خیلی ممنون :)
حرفای دوست بالاییمون که اسم نداره قشنگ بود. خوبه روشون فکر کنیم. من قبولشون دارم.
ولی در کل فکر کنم آدم بزرگی آدم بزرگ خوبیه که کودک درونش زنده است با همون معصومیت دوران بچگی
کودک درون بعضی ها خوابه...
برا یعضی ها هم که تو اغماست...
بعضی ها هم که اصلا کودک درون ندارن... :|
اما همین روزاست که منو بیان به جرم کودک آزاری ببرن زندان...
پاسخ:
شما نگران نباش ، همین الآن زنگ میزنم پلیس ، بیان هم شما رو هم دوست بالاییتون که اسم ندارنو با هم ببرن بندازن زندون حبس ابد ، خودشم تو یه سلول ، تبادل افکار کنین ، روشون فک کنین ، خوش بگذرونین ، منم با کودک درونم لی لی بازی میکنم ، پفک میخوریم ، خوش میگذرونیم :-D زندگی زیباست ...
اون نظر بی اسم نظر من بود...دفه اول اسممو نوشته بودم ولی ثبت نشد..دفه دوم حواسم نبود ک اسم بنویسم وفقط کد رو زدم.
من قصد جسارت ب نظر کسی نداشتم.نظر هرکس محترمه...منم فقط نظر خودمو گفتم ک بهتره ی طور دیگه فککنیم وما اشتباه دیگرانو تکرار نکنیم شاید نتیجه داد.
ضمنا من از خودم شرو کردم و همینم برام مهمه...نگران کسیم نیستم.
از کسیم نخاستم ک بخاطر طرز فکرش ج پس بده نظر هرکس بخودش مربوطه و محترم!
پاسخ:
بله ، خب شما هیچ وخ قصد جسارت ندارین !! نظرتون هم محترمه :)
الان که دقت می کنم باید زنگ بزنیم بگیم بیان شما رو ببرن زندان
چون من و دوستم میخوایم آدم بزرگ خوبی باشیم آدم بزرگ خوب هم کودک درونش زنده است و سرمست به زندگیش ادامه میده
ولی شما که میخوای آدم بزرگ بدتری باشی و کودک درونت رو بکشی رو باید یه فکری به حالت کرد...
خب شما می تونی بری زندان با کودک درونت تبادل افکار کنی بلکه قانعت کرد آدم بزرگ خوبی بشی من و دوستمم میریم با کودک درونمون لی لی بازی می کنیم پفک می خوریم تازه شاید چیپسم خوردیم خوش می گذرونیم...
فقط یه سوالی ذهنمو بدجور مشغول کرده: مگه پسرا هم لی لی بازی می کنند؟؟؟آخه من تا الان فک می کردم فقط دخترا لی لی بازی می کنند
پاسخ:
خوبه من گفتم مثلا لی لی بازی میکنیم و خوش میگذرونیم ها ، وگرنه شما اصن یادتون بود که کودک درونی دارین که به فکرش باشین و باهاش بازی کنین ؟! :| در ضمن کارای من و کودک درونمو تقلید نکنین ، من چیزی نمیگم ، ولی کودک درونم خیلی حساسه ، شاید یه کارایی بکنه :) :-D در مورد سؤالتون : مگه ما پسرا چمونه ، مگه ما دل نداریم ؟ بله ، ما هم لی لی بازی میکنیم ، اینم در نظر داشته باشین که به صورت حرفه ای دنبالش میکنیم :-P
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی